Seek

Dette er en hundeaktivitet som er billig og lett tilgjengelig. Det trengs lite utstyr, og det kan trenes tilnærmet over alt.

Seek-kurs er et kurs i spesialsøk. Vi har valgt å kalle aktiviteten "SEEK", og det ønsker vi at skal utvikles til en hundesport der vi benytter lek med hunden som begynnelsen på innlæringen. Hunden skal stimuleres til å søke etter, og finne, kong-biter, for deretter å markere på disse. Treningsmetoden er den samme som politi, fengselsvesen og Norsk folkehjelps minehundtrenere bruker. Vi har valgt å søke etter Kong på kurset, men ønsker du at hunden skal søke etter andre luktbilder som for eksempel råte, sopp eller døde mus i veggen i tillegg, eller for den saks skyld bilnøkler og mobiltelefoner er dette helt uproblematisk og fort gjort.

Utstyret man trenger er en hund med interesse for lek med gjenstand, og to konger.

Kurset arrangeres lørdag og søndag fra kl 10:00 - 15:00. Dette er en hundeaktivitet som er billig og lett tilgjengelig. Det trenges lite utstyr, og det kan trenes tilnærmet over alt. Instruktør er Marna.
Adresse: eikjolveien 191, ski.

Kurset er utviklet av Oslo Hundeskoles egen Bjørn Erik Frigaard, som har lang erfaring med hundetrening, spor og spesialsøk. Han har jobbet i hundepatruljen ved  Romerike Politidistrikt, og før han ble pensjonist og begynte hos Oslo Hundeskole, var han leder for denne i 12 år. Hans lange erfaring og kompetanse med hundetrening og tjenestehunder bidrar til et høyt nivå på våre kurs.

Beklager, påmeldingsfristen har gått ut eller arrangementet er fulltegnet.
Samarbeidspartnere
p-2 p-1 p-3